Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Szkoła Podstawowa w Myślicach

Wycieczka klas IV-VIII do Biskupina i Bydgoszczy

Utworzono dnia 30.10.2023

25 października 2023 roku uczniowie klas IV-VIII naszej szkoły mieli przyjemność uczestniczyć w fascynującej wycieczce do Biskupina i Bydgoszczy. Podczas tej podróży mieliśmy okazję zwiedzić osadę biskupińską, spacerować po Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy, brać udział w grze miejskiej na bydgoskim Rynku oraz odwiedzić Centrum Handlowe Focus.

Nasza wycieczka rozpoczęła się od odwiedzenia osady biskupińskiej, która stanowi rekonstrukcję pradawnej osady wybudowanej na wyspie jeziornej (obecnie półwysep) już w połowie VIII wieku p.n.e. (ok. 738 roku p.n.e.). To było niezwykłe przeżycie, które pozwoliło nam przenieść się w czasie. Podczas zwiedzania osady mogliśmy zobaczyć autentyczne drewniane chaty, wały obronne oraz poznać zwyczaje i życie ludzi tam zamieszkujących sprzed tysięcy lat.

Po opuszczeniu Biskupina udaliśmy się do Bydgoszczy, gdzie mieliśmy okazję spacerować po Wyspie Młyńskiej. Ta urocza wyspa na rzece Brdzie zachwyciła nas pięknymi widokami i przyrodą. Spacerowaliśmy po malowniczych alejkach, podziwiając kolorowe liście drzew i spokój tego miejsca. Nasz przewodnik opowiadał nam o historii wyspy oraz jej znaczeniu dla mieszkańców Bydgoszczy.

Następnie trafiliśmy na bydgoski Rynek, gdzie czekała na nas ciekawa gra miejska. Podzieliliśmy się na zespoły i otrzymaliśmy mapy oraz wskazówki. Naszym zadaniem było rozwiązywanie zagadek i wykonywanie zadań, które pozwalały nam poznać historię miasta oraz jego zabytki. Gra miejska dostarczyła nam mnóstwo rozrywki i pozwoliła na zdobywanie wiedzy w nietypowy sposób.

Po zwiedzaniu i grze na bydgoskim Rynku mieliśmy możliwość odwiedzenia Centrum Handlowego Focus, gdzie mogliśmy zrobić zakupy i zrelaksować się. To było doskonałe miejsce, aby znaleźć pamiątki z wycieczki, smakołyki i prezenty dla naszych bliskich.

Wycieczka do Biskupina i Bydgoszczy była nie tylko okazją do nauki i zwiedzania ciekawych miejsc, ale także doskonałą okazją do integracji i wspólnego spędzenia czasu wśród kolegów i koleżanek. Dziękujemy nauczycielom, którzy zorganizowali tę wycieczkę, oraz przewodnikom, którzy przekazali nam cenne informacje. To był dzień pełen przygód i nowych doświadczeń, który na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci.